Dnes je Pátek 22 září 2017, svátek má Darina

Zázrak (skoro) zadarmo

Cibulka Jan - 18 let, 11.04.2008, rubrika: Reportáže
Magie a obchod. Když se tyto dva na první pohled odlišné obory spojí, vzniká velice nebezpečná kombinace.

Že se na lidské důvěřivosti dá snadno vydělat, ví snad každý. Ovšem je až s podivem, čemu jsou někteří vzdělaní a plnoletí lidé schopni uvěřit tváří v tvář vidině rychlého zbohatnutí.

Na stránkách některých českých periodik se v poslední době objevují rozsáhlé „inzeráty“, píšící o věštkyni Marii Duval. Ta čtenářům podrobně popisuje, čím jsou způsobeny jejich problémy s nedostatkem peněz, údajně totiž každý člověk peníze „přitahuje“ či „odpuzuje“. V prvním případě je pak bohatý, v tom druhém ho naopak straší nezaplacené složenky a hubené konto. Řešením je speciální amulet, který věštkyně zdarma poskytne těm, kteří vyplní speciální objednávkový lístek. I když na případného důvěřivce opravdu nečeká překvapení v podobě nějakého poplatku, po pečlivém prozkoumání lze v rohu kuponu najít klauzuli, že objednavatel souhlasí se zpracováním jeho osobních údajů společností FAST MAIL SERVICE.

Tato kampaň je velice podobná jinému případu, kdy zázračné zbohatnutí sliboval údajný mocný mág Leo Li Gabor. Po něm zůstali stovky podvedených lidí, kteří mu za příslib výhry v loterii či kasinu poslali velké sumy peněz, přesto, že se jednalo o naprostý nesmysl. Zároveň také byly jejich údaje použity pro další reklamní kampaně. Nápadná shoda těchto případů není náhodná, oba podvody spojuje již výše zmíněná společnost. Podle informací z obchodního rejstříku se FAST MAIL SERVICE zabývá maloobchodním prodejem mimo provozovny a poskytuje služby v oblasti zpracování informací a dat.

V dnešní době, kdy se velice dbá na ochranu soukromí a osobních údajů, je pro firmy nesnadné osobně oslovovat své zákazníky. Proto vznikají společnosti, které sestavují rozsáhlé databáze kontaktů a pak je dále poskytují k použití telemarketingovým a jiným firmám. Pokud takovéto organizaci dobrovolně dáte souhlas s použitím informací o vás, můžete očekávat množství reklamních zásilek a nechtěných telefonátů. Obrana pak není snadná. Pokud víte, o jakou databázi se jedná (což se většinou nedozvíte, ten, kdo vás oslovil, je pouze jedním z jejich mnoha uživatelů), můžete zažádat o vyřazení. Zákon v tomto případě nařizuje provozovateli služby vašemu přání vyhovět. Ovšem běžnou praxí je výměna informací mezi těmito společnostmi, takže víceméně není šance, jak se otravných nabídek zbavit.

Jediné, co pomáhá, je pečlivá kontrola toho, co podepisujete. Není moudré bez rozmyšlení přistoupit na až příliš lákavou nabídku, kdy za cenu jedné „mince štěstí“ ztratíte velkou část svého soukromí.



Počet hlasů: 11826, aktuální průměr: 1.2457
Ohodnoť tento článek (známkování jako ve škole) : 1. 2. 3. 4. 5.

Ostatní články autora :

1 ) Zázrak (skoro) zadarmo
2 ) Udání jako způsob boje
3 ) Jak jsme si je vychovali, takové je máme…
4 ) Výročí Křišťálové noci v Praze
Počet názorů: 1 Přidat názor Zobrazit vybrané